Header Ad

KIA NIRO – mali SUV unosi svježinu u segment

Lansirati novi model u pravom trenutku, najmanje je pola uspjeha! Uzmimo za primjer toliko popularne SUV, koji se prodaju bez obzira od kojeg proizvođača dolaze i kojem segmentu pripadaju. Sa druge strane, uglavnom pokretani dizel agregatima, ubrzo će biti na muci da ispune sve strožije norme o emisiji štetnih izduvnih gasova, i kao takvi u bliskoj budućnosti zabranjeni za cirkulaciju u velikm evropskim gradovima. U nemogućnosti da postanu dovoljno "čisti", odnosno da posegnu za 100 % električnim pogonom, pojedini proizvođači koriste hibridnu tehnologiju, koja, ukoliko ništa drugo, smanjuje potrošnju i samim tim obara CO2 na zakonski prihvatljiv nivo. No za razliku od njih, koji su pored hibridne verzije u ponudi sa benzinskim i dizel agregatima, Niro postoji isključivo kao hibrid.



Korejanski proizvođač vozila ima u planu da ponudi veliki broj hibrida i električnih vozila, a prvi od njih, uparvo ovaj - NIRO. Kia kaže da je Niro HUV (Hybrid Utility Vehicle) što znači da kombinuje školjku krosovera sa hibridnom tehnologijom, a cilj je da se broj zelenih vozila poveća sa četiri na 11 do 2020 godine. Niro je takođe prvi proizvod potpuno nove platforme koja je razvijena specifično za hibride i plug-in hibride, a na njoj će se takođe proizvoditi i mnogi noviteti od strane Hyundaija. U ponudi Kije, Niro će da zauzima poziciju između modela Soul i Sportage sa međuosovinskim rastojanjem od 2,700 mm. Niro pokreće benzinski 1.6L motor koji je razvijen specifično za hibride, a njegova snaga iznosi 102 ks.
Električni motor dodaje još 42 ks, čime maksimalna snaga iznosi 144 ks i 264 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na prednje točkove preko šest brzina automatskog menjača. U vreme pisanja ove priče Kia kaže da cilja CO2 emisiju od ispod 89 g/km. Velika pažnja je posvećena i na enterijer, koji pruža 500 litara prostora u gepeku, što bi trebalo da učini ovaj krosover jedan od lidera u klasi. Sa dizajnerske strane Niro je razvijen zajedničkim poslom Američkih i Korejanskih inženjera i dizajnera, a cilj je da se napadne veoma popularna Toyota Prius V. Niro je takođe i širok i nizak za bolju aerodinamičnost, a samim tim i izgleda agresivno i atraktivno. Sam dizajn je inspirisan ostalim modelima kompanije, pre svega Sportage, pa možemo očekivati da će slični detalji usledeti i na ostalim krosoverima Kije.
Bočna linija je sasvim drugačija nego kod modela treće generacija Kijinog bestselera. Duži je poklopac motora, prednji prevjes i međuosovinski razmak. C stup je tanji i uspravniji nego kod prethodnika, a zadnji prevjes je kraći nego prije. Sve skupa pruža skladniji izgled nego kod prethodnika. Ravne, čiste linije protežu se cijelom dužinom vozila, što kreira stabilniji i samouvjereniji izgled. 


Sam enterijer je kvalitetno urađen, sa dovoljno prostora i opreme, a Kia se hvali da su buka, vibracije i udobnost među najboljim u klasi. Niro će da služi i kao test vozilo za novi sistem, koji je obučavati vozača kada treba da dodaje gas i koči sa ciljem da se izvuče maksimalna ekonomičnost. Proizvodnja će se odvijati u Južnoj Koreji, a prvi primerci će biti isporučeni kupcima na jesen sa sličnom početnom cenom kao Prius.

 Opširnije u 246. epizodi VR video magazina